torsdag, oktober 11, 2007

Framtiden...

Vare sig jag vill det eller inte så kommer framtiden hela tiden närmare, den framtid som kändes så avlägsen när jag en gång för längesen bestämde mig för att bli student på heltid.
Just nu går den mesta tiden till att komma igenom metodkursen och komma på vilka kurser jag ska läsa nästa termin, min sista termin då jag får läsa nästan vad jag vill. Svårt, svårt att veta exakt åt vilket håll jag vill med min utbildning och mitt liv. Men jag har en plan, en liten och luddig men ändå en plan hur nästa termin ska se ut. Sen efter den terminen, då är det däremot helt blankt. Tryggheten med att vara student finns inte kvar och jag ska ut i det verkliga livet, redo för nya utmaningar, my ass! Så om det är fler än jag som har en obokad kalender från vecka 24 så är ni varmt välkomna med en framtidsplan tillsammans...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

check! jag ställer villigt upp på en framtid me dej;-)

5:33 em  
Anonymous Anonym said...

Mmmm, framtiden närmar sig med blandad förtjusning faktiskt... Tror att det kommer att gå prima för dig gobit. Vet i och för sig vilken ångest man har inför ovisshet och val... men vad tusan. Man vet ju samtidigt att det oftast löser sig till det bästa till slut. =) Puss

10:17 em  
Anonymous Anonym said...

det löser sig sa han som sket i handfatet. du. jag är din när du vill, och mina eventuella planer slutar samtidigt tror jag. då kan vi plocka apelsiner om våra kanske tilltänkta framatida planer skulle rasera framför våra fötter. skönt med en plan B!! du å jag älssskling!

12:26 em  
Blogger Emelie said...

Vi drar långt härifrån! Glassa på en strand tycker jag låter som en bra plan. Hmm, får väl betala med sudielånet, heheh.

2:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home