fredag, augusti 31, 2007

Minisemester...

Har alltid ansett mig vara en ganska spontan prick, har aldrig varit den som har varit svårövertalad att följa med på diverse äventyr. Men då det gäller det där att ta tag i det som skulle vara ganska enkelt att genomföra, ja då blir det värre. Kommer mig som inte för. Jag och Kickan hade höga förväntingar på oss nu när vi skulle vara så nära varandra hela sommaren, jag här i Jönköping och hon i Vimmerby. Har setts en kväll i sommar, thats it! Så nu när hennes tillbaka resa till norr närmar sig med stormsteg fick vi lite panik. Så vi bestämde oss för att vara väldigt spontana, så igår tog jag min icke existerande packning och besökte både hennes och Astrid Lindgrens värld. Solen kikade fram, precis som den lite kyliga hösten så det blev en helt underbar dag. Vi traskade i parken, kikade på alla berättelser som utspelade sig där och ibland skrattade vi tills vi höll på att explodera. Det enda dåliga med dagen var att mitt användande av kameran var i stort sett obefintligt, typisk! Jaja, nu kan jag i alla fall med gott samvete säga att jag och Kickan har setts mer än en gång i sommar, nu när hon befunnit sig "nästgårds"...



2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad mysigt... Du är då aldrig den som är den du! =) Alltid skoj att göra en liten trip nånstans. Om du en annan gång funderar på att åka nånstans men inte riktigt vet vart, kan jag rekommendera Uppsala eller Skövde (beroende på var jag befinner min förståss!=)) Pöss

1:03 em  
Anonymous Anonym said...

härligt du! nästa gång du känner spontaniteten pocka på så vet jag om ett hotell fem trappor upp utan hiss som alltid tar emot finbesök;-) puss

8:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home