måndag, juli 30, 2007

Lördag hela veckan...

Helt utan färvarning så är då årets Storsjöyra avslutad, och så här i efterhand kan jag erkänna att det inte bara är tomt utam även ganska skönt att få vila upp sig. För nej, jag kan inte säga nej och stanna hemma om nån frågar om en tur på stråket. Så åtta av nio dagar har jag gått att hitta där, eventuellt med en öl (ibland två) i handen. Har hunnit med att spendera en hel del tid mina gamla kära vänner som annars är utspridda över långa landet falukorv och vi har hunnit med både ett och annat, även om denna yra var känns en aning lugnare än tidigare. Eller kanske är det så enkelt att det bara är allsången tillsammans med marmeladorkestern som minskat... Såg några riktigt bra konserter, moneybrother och lasse lindh toppar min lista för i år (okej, så jättemånga andra kanske jag inte såg heller, men nån till i alla fall...) Årets tal från presidenten är jag dock en aning besviken på, även om det alltid är en speciell känsla att stå där och vifta sönder pappersflaggor tillsammans med tusentals andra patriotiska jämtar, den ena värre än den andra. Som en kontrast till denna vecka så blir det nu till att leka lite turist och bara ta det lugnt. På gott och ont så blev det inte så många bilder tagna under veckan, men några gick det allt att skramla fram...










2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänk vilken linslus man lyckas vara ibland... =) Det lilla jag gick på yran/stråket hade jag riktigt skoj tillsammans med dig jenta mi! Dig kan man alltid lita på. Du är grym! ;) Puss!

9:13 em  
Blogger Emelie said...

Är det inte dags att komma hem till Jötet snart???? ;)
Ladda inför insparken nu!!! tjoho

10:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home