torsdag, september 20, 2007

Från koja till slott...

Det verkar aldrig ta slut på nya projekt i det här huset, det som jag en gång trodde enbart skulle bli studentkorridorer några våningar ner verkar hela tiden komma med nya vändningar för så vitt jag vet är korridoren klar, men inte är det tystare i huset för det. Igår hade jag varken tv eller internet, idag har jag ingen värme och det stinker asfalt, (de gör om uteplatsen och täcker den i svart, rykande afsalt) jag vet aldrig om jag kommer att ha vatten i kranen så jag kan ducsha eller borsta tänderna. Igår när jag kom ner saknades en femtio centimeter tjock yttervägg i betong och visade ett stort gapande hål. Det är inte konstigt att det låter i det här huset, men jag kan tycka att det börjar räcka nu...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jadu, vännen.. jag vet ett ställe som är garanterat varmt, alltid har vatten och är hyfsat tyst. det ligger på 5:e våningen och har ingen ombyggnation på g... å en väldigt trevlig ägare;-) Kom hit!!!! kram

10:40 fm  
Blogger Johan said...

vänta till du kommer hem efter en lång dag, stiger in i badrummet redo att ta den efterlängtade duschen (om vattnet nu kommer igång), och möts av ett fett hål i taket samt ett centimetertjockt lager betongdamm. DÅ får man nog!

11:02 em  
Blogger Emelie said...

Tack för i lördags, synd bara att alla mer eller mindre försvann, hehe!! Galet! Tack för paketen, kom ihåg att vi måste skriva om våra födelsedagsregler... ;).

11:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home