tisdag, september 11, 2007

I syfte att väcka avundsjuka...

Måste erkänna att jag kommit av mig lite vad gäller att uppdatera här, och det beror nog mest på ren och skär lathet. Men nu är det dags för en skärpning för jag har saker att rapportera om. Jag har ju varit på semester för sjutton, levt efter ledorden "turist javisst" som aldrig förr. Jag och mannen min stydrde kosan mot värmen och turistattraktionerna i Rom förra veckan och är nu hemkomna med ett nöjt leende på läpparna. Det har varit härliga men en aning hektiska dagar, snudd på pensionärsvarning på oss. Vi har gått upp tidigt och varit hemma tidigt, och däremellan kutat runt och sett stora gamla saker, som colosseum, pantheon, sixtinska kapellet, peterskyran och fontana de trevi, bara för att ha nämnt några. Energi har vi fått genom att äta pasta, pizza och en hel del glass som det finns i överflöd av i detta land. Och så har vi klart njutit av värmen, för i Rom strålade solen som aldrig förr och vi har fått ny färg på oss, i alla fall på armar och ansikte...





4 Comments:

Anonymous Anonym said...

mmmm...... ser fram emot att se resten av bilderna. Kram från mor

5:47 em  
Anonymous Anonym said...

Ååååååå!! jag vill också! må höras så jag får en mer detaljerad version! kram vännen, e bacci bacci!

11:45 em  
Anonymous Anonym said...

Nej nej... Jag blir inte alls avundsjuuuk... Jag loooovar... (eller också blev jag det) Jag erkänner! Det låter och ser ut som att ni hunnit med en hel del! Det var ni värda! Synd bara att inte jag fick vara en del av handbagaget! ;) Puss på re!

9:11 em  
Anonymous Anonym said...

Ingen e ju gladare än jag över att ni har fårr njuta av semester å fint väder... nej nej, jag är inte de minsta bitter!!;-) fick ju leka turist javisst me dej i somras ju!! härligt att höra att ni haft de bra å att de blev en lyckad resa!! ta hand om dej! å tack för vykortet!! pusspuss

6:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home