måndag, juli 02, 2007

Girls night out...

Sen sist så har jag mest jobbat och fördrivit tid. Men i lördags hade jag äntligen nåt annat att se framemot, kalas med tjejerna. Det har varit väldigt få gånger nu på slutet som vi lyckats hitta en kväll då alla kunde vara med, men nu i lördags lyckades planeringen perfekt. Kalaset började i vanlig ordning men så trillade det in ett sms med innehållet, Var det i Jönköping du bodde, för isåfall är jag här nu! Förstå min glädje då jag insåg att ingen annan än Kickan var på besök. Ett snabbt samtal senare, som knappt krävde nån övertalning, var det bestämt att hon skulle med oss på partaj och stanna till söndagen. Grymt! Kvällen blev ännu bättre än väntat, om än lite luddig...
På söndagen kikade dessutom solen fram och jag och min nya tillfälliga sambo fick bråttom ut, vi som är bortskämda med regn var glada åt lite variation. Surrade strunt nere vid kanalen och bara hade det gött tills det var dags för mig att bege mig mot jobbet och Kickan skulle tillbaka till Vimmerby, en inte alltför lång tågresa men som denna dag innehöll inte mindre än 5 byten på grund av alla översvämningar.
Idag är det exakt två veckor tills jag kommer hem...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

nedräkningen har börjat... 13...

10:06 em  
Anonymous Anonym said...

Själv så var det 2 veckor sedan jag kom hem. Och nu är jag inte hemma längre. Livet är bra orättvist ibland! Men det börjar ta sig här nere så jag kanske står ut! :D

2:23 em  
Anonymous Anonym said...

bra att du ligger i hårdträning inför vad som komma skall här hemma... längtar!! puss

7:48 em  
Anonymous Anonym said...

Nu är det inte länge kvar. Gryyyymlansch! =) Fortsätt på samma sätt som du börjat - skynda dig hem! :) Saknar dig! Puss!

11:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home