söndag, augusti 19, 2007

Höst?

Helt plötsligt, utan någon som helst förvarning (förutom den att dagarna sprungit förbi) sitter jag i Jönköping igen och väntar på att skolan ska börja igen. Galet, men imorrn sitter vi där igen med ett helt år framför oss, det sista för att vara exakt...
Men innan jag kastade mig på tåget hit så hann jag återigen med en hel del, vissa saker som numera är tradition och andra som är precis så långt från tradition man kan komma.
Började med att jag och mamma slängde oss i bilen och åkte till Vemdalen, där väntade inga andra än Venus och Prudur, "våra" islandshästar som skulle underhålla oss under en dag. Nu var det så att min häst var en trött häst som gillade att lunka och lukta på blommor (typ Ferdinand) så det var inget högt tempo som hölls, men vi hade det rätt bra ändå, Venus och jag...
Tog även en tur till Åre där jag shoppade och tjänade pengar. Men framförallt så satt jag i bilen. Eftersom pappas bil brakade ihop strax utanför Åre så fick lillebror komma och bogsera hem oss. Han och jag hade det trevligt, vi kunde ju iaf ha radion i gång. Och efter 8 mil i en hastighet av 30km/h så var dessutm humorn på topp.
Men det är nog avslutningen på det här sommarlovet som kommer att hänga med ett tag till. Återigen lyckades vi styra upp en kräftskiva med massa trevligt folk, massa mat och en massa snapsvisor och en och annan snaps. Var med i en tävling som jag underpresterade i men jag kanske satsade mer på annat den kvällen. Alla deltagare på kalaset hade både en och annan händelse som var lite svår att få en förklaring till när vi vaknade till liv morgonen efter, men jag tror att vi alla var överens om att det varit en härlig kväll, precis som hela sommaren varit...








4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grymlansch är ordet!!! Vilken kanonsommar det varit och vad kul att man fått rå om dig ett tag i alla fall! =) Jag längtar redan tills vi ses nästa gång! Och vilken kväll/natt/morgon vi hade i fredags/lördags! Ännnu ett kalajs att minnas! =) Lycka till på skolan i måra! Du är grym tjejen. Puss!

7:49 em  
Blogger Rickard said...

Tusentack för ett trevligt kalajs må jag säga "kocken"! Och tack för mysigt sällskap. :) Nu är det bara hösten att blicka fram emot... ;)

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

grymt va ordet!!! har varit riktigt härligt att va me dej! vilket team!!! må vi göra om;-) själv njuter jag av min sista vecka i frihet i falkenberg! imorrn vankas liseberg!!! skoj! ta hand om dej!!kramar

10:09 em  
Blogger Emelie said...

Jag vill också ha kräftskiva..;)

6:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home