måndag, juni 11, 2007

Första dagen med sommarlov...

Skolan är slut! Helt galet att tänka på att tiden jag fördriver numera är sommarlov och inget annat. Och vilken start på lovet det blev! Tog samma packning (nästan) och samma man som vid förra trippen med mig till Stockholm. Där vankades det hetta, den som vi saknat här nere i Jönköping. Men i Stockholm slog den emot oss som en vägg. Mormor stog och väntade i gasset medan mamma och bror väntade i svalkan (om det nu fanns nåt som kan kallas det numera...) Fredagen bestod mest av att äta pasta och ladda, för de som skulle springa marathon i alla fall, jag var med som support. Den stora dagen kom och med den ännu mer värme och hetta. Tur jag fick stå still i skuggan, medan de lite galnare sprang på i 4,2 mil i solen. Det var samma stabila hejjaklack som förra året men med stor förstärkning. Helt underbart skoj att skaka marackas och skrika hejjaramsor. Kända som icke kända löpare uppskattade oss (i alla fall de flesta). De vi hejjade lite extra på tog sig alla i mål, trots diverse krämpor, och vi är stolta över dem alla!
Så efter helgens hårda arbete väntade det idag massage och bad i pool utomhus. Ritkigt gött det med! Lite helt otippat så drar jag och lilla mannen min till Rom den 6 september...



1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken underbar tillställning det är det där Stockholm Marathon. Me like!! Det är ju faktiskt himla bra att det är så långt att man hinner rå om varandra lite extra! =) Mycket mys o bus då du kommer "hem"! ;) Och kan ju erkänna att jag blir liiite avis (eller mycket) då det gäller er resa till Rom. =) Puss snyggoberta!

9:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home