måndag, juni 04, 2007

Sommaraktiviteter...

Nu har hoppet äntligen kommit, hoppet om att det faktiskt kommer att bli en sommar i år också. Det har sett lite mörkt ut på den fronten än så länge må jag säga. Men helgen har visat upp sin goda sida, vilket leder till en fantastisk rastlöshet hos mig. Man kan ju för guds skull inte vara inne när solen skiner! Men trots solen så har det varit kallt, det är som vanligt den lilla sjön som finns här som ställer till det med lite väl friska vindar. Detta är dock inget som har hindrat oss från att hitta på saker. Sprang iväg och köpte ett kubb för att klara av årets första rundor i denna sport!?! Lämnade in rapporten på lördagen (för att slippa kliva upp tidigt idag) och firade sedan med en öl, kanske två, nere på piren... Gick hem men gick tillbaka igen då vi var för lata för att laga middag, så det fick bli rökta räkor istället. Mums! Söndagen såg också hiskeligt varm ut, men termometern visade bara 13 grader, jävla sjö! Men ut skulle jag och glass skulle jag ha, fast det snarare var vantväder. Det var dock fint ute, fint att titta på. Så det är alltid något. Men nu får gärna värmen komma också...


4 Comments:

Blogger Emelie said...

Fasen, jag ville ju också spela kubb. Lovar att jag kan vara med nästa gång men då måste jag nog ta med min nya lilla bebis. Tur vi håller oss ute så du inte får en allergiskattack..;)

9:31 em  
Anonymous Anonym said...

kom till uppsala vettja!! här ser de inte bara varmt ut, det är det också!! :-) har haft en otroligt varm helg!! idag har ja variti huvudstaden för å dubbelchecka platsen inför lördagen igen! såg stabilt ut! längtar!! puss

10:35 em  
Blogger Rickard said...

Värmen kommer till er också! ;) Men nu måste ni unna Norrland värme oxå..Hehe! Ni har ju haft fint hela våren. ;)

5:50 em  
Anonymous Anonym said...

hej vännen!! bra att du värmer upp kubbarmen för jag räknar med dej i sommar. jag har inte hunnit med kubb än så jag må ligga i hårdträning innan du dyker upp. om jag har tur så står vi på samma sida om kungen!! krma

11:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home