måndag, maj 28, 2007

Underbart!


Idag är det grått, så grått som det bara kan vara på en måndag. Detta förstärks alltid lite extra då man haft en helt underbar helg. Allra helst då den varit en dag extra lång... Började redan på fredagmorgon nämligen, då jag tog min lilla lilla packning och min lilla lilla man med mig till Göteborg, åkte buss som hade elementen på som om det vore mitt i smällkalla vintern. Kom till ett fint hotell, med extra lyx på rummet då jag bor som personal, eller "en i familjen" som det stod i välkomstbrevet. Snabb vända där, för nu skulle det shoppas. Hann göra en del fynd innan fötterna våra krävde vila. Senare på kvällen så vankades det god mat och badkar, mmm...
Så kom då lördagen och Liseberg, det som var vårt mål med helgen. Fanns ju en stackare i sällskapet som aldrig varit där förr, men det har jag ändrat på nu. Gick ut stenhårt med ett varv i Balder och sen ökade vi. Hann med allt vi ville plus en del vändor till chokladhjulen, som vi faktiskt vann en del på :)
Väl hemma i Jönköping blev det ingen time out, nu vankades det kalas! 30-års kalas för mannen medan jag hade kalas bara för skojs skull. Ute på krogen blev jag anfallen av gamla östersundare, hade visserligen ingen aning om vilka de var men de kände tydligen igen mig. Vad nu det kan betyda...?
Avslutade helgen med bio i nya stora huset. Massa folk! Såg pirates... 3. Ingen vidare film, men en helg som var desto bättre...

8 Comments:

Blogger Therese said...

bääästa utgången ever :P impulsfest äger!

1:46 em  
Anonymous Anonym said...

lite avis blir man ju.. liseberg, vill också!! men i sommar blire bus!! å 9juni blire också bus! förberedelserna har börjat... puss

1:54 em  
Anonymous Anonym said...

Oh, det var den här helgen som ni var iväg på bus alltså!? =) Vad mysigt att få åka iväg o bara mysa till det tillsammans! Och shopping, badkar och Liseberg lät ju inte alls dumt det heller! =) Ses snart! Puss

2:38 em  
Anonymous Anonym said...

men vilken bild! han e ju mycket snyggare i verkligheten ;)

5:12 em  
Anonymous Anonym said...

Haha! Hundra spänn på att det är Anders som är "anonym"! :D När kommer du och hälsar på mig och min sambo Pölsa då? Vi flyttar nämligen in i våran 3a på onsdag så då behöver du inte oroa dig om att inte få plats! Kram på dig!

Hälsa Snygg-Anders också

6:55 em  
Blogger Emelie said...

Du måste ju erkänna att höjdpunkten på helgen kom när vi anlände till dig med spriten i högsta hugg!!!
Världsbäst utgång!!!! Se till att ta ledigt på fredag nu så vi kan ta en omgång till!!!

9:19 em  
Anonymous Anonym said...

hej vännen!! lät som en underbar helg. just nu känns det som om jag skulle kunna göra vad som helst för att få åka bort. ska till sthlm på fredag så jag får så lov att hålla ut tills dess... å badkaret har inte kommit än... =( längtar dej du!!

7:58 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har tappat mitt ex och f.d. bästa kompis till Jönköping permanent nu. Hon flyttade ihop med sin kille, arkitekten, och var på galainvigning av hans verk Filmstaden :) Är det så snyggt som de säger?

10:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home