onsdag, april 11, 2007

Vinter eller sommar...?

Så sitter jag vid datorn i Jönköping igen, har hittat hem efter flera veckors boende på diverse ställen med olika människor och olika aktiviteter. Trots allt skoj som varit så känns det ändå väldigt skönt att vara tillbaka, till mitt och Anders hemma där vi har våra saker och våran vardag...
Hann med lite påsklov innan det bar iväg tillbaka hit. Åkte upp till Enafors med Anders även denna gång, en favorit i repris kanske det kan kallas. Helgen bestod mestadels av att titta på snöstormen som virvlade utanför fönstret. Eller den tvingade oss till att vara kreativa inomhus, massor av kortspel, mat och fia med knuff kan det väl kanske sammanfattas med. Men så kom söndagen och med den även solskenet. Visst blåste det lite fortfarande men var bara att bita ihop. Eller så farligt var det inte, snarare tvärtom. Strålande sol, decimeter vis med nysnö och en snöskoter med privat chaufför gjorde dagen kanon, precis som resten av helgen.
Trots att det var bara några dagar sen som jag pulsade i snö upp över knäna så känns det väldigt avlägset, här i söder är det vårjacka på och nyutslagna blommor på körsbärsträden som gäller istället. Och just nu kan jag nog inte säga vilken av dem jag föredrar...






4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh... Är det konstigt att man tycker om jämtland eller? Fasen vad mysigt det ser ut! Men kan ju medge att jag också tycker att det känns gött att våren är här (i Uppsala, som i Jönköping)! =) Snart kommer ni hit o tokar! LÄNGTAR! pöss!

5:27 em  
Blogger Rickard said...

Enafors såg mysigt ut! Men så mycket snö!? Jisses. :P

Ny bloggeradress btw: http://riickard.blogspot.com/

kram

6:03 em  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen! så himla glad att vi hann träffas en sväng!!! längtar tills ni kommer, börjar ju närma sej nu.. usch, plugg å plugg.. de ska va över tills ni kommer! då e tentan gjord å förhoppningsvis klarad.. puss

11:36 fm  
Anonymous Anonym said...

fasen vad mysigt det såg ut!! min lilla snödroppa. förstår att det känns skönt att vara hemma men jag saknar dej redan här. känns skönt att vi har ett gemensamt mål om inte allt för länge! ella kommer på lördag ist. men visst busar vi tillsammans redan på torsdan?!! kram

11:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home