torsdag, april 19, 2007

Jobb, jobb å jobb...

Just nu är det mest jobb som gäller, både som glad och trevlig på Scandic och som en nörd framför datorn (som inte alltid är glad och trevlig). Det som görs framför datorn handlar mest om måsten, måste komma nån vart med mitt projekt, och när jag väl tar tag i det så går överraskande bra, så än så länge lever jag med hoppet om att jag ligger bra till.
Jobbandet på Scandic är oftast skoj, även om det tar emot ibland när väckarklockan ringer före tuppen ens tänkt tanken på att vakna. Framförallt så behövs det jobbet, mest för att slippa skulder som man drar på sig från csn och för att jag ska ta mig levande igenom mina impulser.
Jag och en kompanjon ( som vi kan kalla henne ) gjorde en deal, ingen shopping före Uppsala, vi slår på stort där istället. Jo tjena! Allt var frid och fröjd tills för nån dag sen, jag blev i akut behov av skor. Tog med mig mannen min mot A6, hade en nära döden upplevelse när min kära cykel tappade styret och jag flög över bord, tur att farten inte var särskilt hög. Släpade hem eländet igen, tog bussen till A6 istället. Helt plötsligt handlade min shopping om att jag behövde bli glad igen (cykeln var ju elak), resultatet av det var att jag kom en hel del fattigare men fortfarande utan skorna som en gång var mitt mål. Och shoppingen i Uppsala kvarstår ännu, trots både mitt och kompanjonens brott mot dealen, och detta kära vänner är anledningen till att jag varvar alla mina vakna timmar med måsten och Scandic, med Scandic i topp (strax efter mannen min...)

5 Comments:

Blogger Emelie said...

Haha, vilken syn det måste ha varit. Hoppas du inte slog dig!!!

9:33 em  
Anonymous Anonym said...

ajdå! dumma cykel!! ja va å testshoppade idag så du kan va lugn, utbudet här i uppsala ser stabilt ut!! längtar efter er!! puss

2:40 em  
Anonymous Anonym said...

hej kompangjon champingjon! i uppsala lämnar vi alla måsten å jobb hemma. vi ska agera lyxsssbrudar å bara roa oss på toppen! bli ompysslade å uppassade. eller hur? för visst var det all-inclusive?! snart så...

9:16 em  
Blogger Rickard said...

Vad är väl "lilla" sketna A6 mot Jämtlands stolhet LILLÄNGE? :P Jag menar, här finns COOP, Systembolaget, Rusta, OnOff, Buketten, Team Sportia, Apoteket och en tapetaffär.

Vem behöver A6 och IKEA? När vi har stora Lillänge i Östersund? :P Nu slutar du stoltsera. ;)

10:09 em  
Anonymous Anonym said...

Oj oj oj... vilken tur att du inte slog ihjäl dig. Såg en bild framför mig då jag läste det du skrivit... En Carro flygande över ett cykelstyre. Det såg ganska roligt ut. =) Nu är det blott 3 dagar kvar... grymlansch!!! =)

5:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home