måndag, februari 05, 2007

Organiserat kaos...

Melodifestivalen har dragit genom stan som en virvelvind, att ha varit med i en av de yttre kanterna på det arrangemanget har varit häftigt. Det är så mycket runt omkring som man inte tänker på när man sitter hemma framför tv:n. Alla hundratals inblandade ska ha ett ställe att sova på, att äta på och allt man nu ska göra. Att sen få allt att funka på ett smidigt sätt, krävs det en hel del arbete för. Min roll i det hela var inte så stor, jag har pekat och talat om vart alla ska ta vägen, förmedlat rätt person till rätt problemlösning och kändisspanat på hög nivå, iaf var det hög nivå inom schlagervärlden. Jag har sett de flesta som är något när man pratar schlager, pratat med en del av dem och argumenterat med de "vanliga" hotellgästerna som satte sig på tvären för att inte de var inbjudna på VIP-partyt, gick hem och sov och när jag kom tillbaka till mitt hotell tidigt morgonen efter var det som om inget hade hänt. Kaoset hade dragit vidare till nästa stad...