onsdag, februari 18, 2009

Hej mitt vinterland...

Senaste veckan har tillbringats i ett riktigt vinterlandskap, tog tåget hem till Östersund för att fira både min egen och Katarinas födelsedag. Den stora fördelen med att åka hem en sån här gång, när det inte är högsäsong på hemresor är all tid man får med de som ändå befinner sig på hemmaplan redan. Har spenderat en hel del tid med Katarina, både som fikarävar men också som friluftsfriskisar. Vi avverkade två mil på långfärdsskridskor på allahjärtansdag, gick för in till 100% på en tipsrunda, sen tog vi igen oss i ett utebad. Såväl i varma tunnor som i inte lika varma isvakar. Mest uppfriskande var ändå snörullning, inte så skönt som man skulle kunna tro men ändå värt att prova. Sen slog klockan tolv och det blev min tur att kliva in i pensionärslivet. Firade med en öl samt att vara den som gick först hem, vilket inte har hänt så många gånger tidigare. Och om man kollar in mina presenter så ser det onekligen ut som om det är ett liv som friskis som väntar.
Men för att sammanfatta veckan så kan jag väl säga att den varit kall, snörik och riktigt bra!



3 Comments:

Anonymous Anonym said...

det var en underbar vecka älssskling!!! riktiga hurtbullar var vi! nu är du där och jag är här *snyft* räknar ner till påsk och ser fram emot den där romantiska middagen på arctura!!

5:56 em  
Anonymous Anonym said...

å, va härligt de låter!! önskar jag kunnat vara med.. jobbigt å bli vuxen ;-) gött att höra att du började även denna födelsedag med en öl på tolvslaget..:-) ett vinnande koncept indeed!! ses snart!

10:16 em  
Blogger Emelie said...

Det ser ut som du haft det kanon när du va hemma ;). Hoppas födelsedagen va lika bra!! ;)

10:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home