tisdag, januari 06, 2009

Möjligheternas år...

Nytt år nya möjligheter, i samförstånd med en mycket klok kompanjon har beslutet tagits att 2009 sannerligen kommer att vara möjligheternas år. Och jag tror nog att det kan ligga både ett och annat bakom detta.
Men kan ju börja med en liten sammanfattning av de sista två veckorna på 2008. Som vanligt så spenderades dessa på mer norra breddgrader, och den här gången smälte inte snön bort som den gjorde förra julen. Så det har varit en hel del vintriga aktiviteter, bland annat traditionen i Pilis med tjejerna. Den här gången blev det längdskidor, grillning och bastu som tidsfördriv. Men jag har också hunnit med en tur till Gimdalen och en till Nor. Har hängt med tjejerna på en liten julafton, på annandan, på fika och på lunch. Men som vanligt är det alldeles för mycket inplanerat för att allt ska hinnas med. Riktigt intensivt blev det när min karl äntligen hittade hem. Efter ett dygn hemma så dök första gänget från Jönköping upp och med alla samlade så blev det pulkåkning, nyårsfirande i Bringåsen, turistande och skidåkning i Bydalen. Roligt har det varit och jag hoppas att alla är nöjda med trippen uppåt.
Sista dagarna blev det en sväng på Mikado, där jag åt inte mindre än fem lyxiga rätter av japanskt slag. Den ena mer fantasifull än den andra. Ett födelsedagskalas och en hotellnatt senare har jag nu skickat iväg Eskil till Kosovo igen är nu i Jönköping igen och tittar på det gråa vädret. Det är trots detta ganska skönt att vara hemma igen, nu är det bara möjligheter...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja, sannerligen möjligheternas år;-) börjat finfint hittills må jag säga!! nu är även jag tillbaka i vardan igen.. men det finns många fina minnen från tiden hemma att leva på! ses i mars! kram

9:54 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt att året är möjligheternas år! =) Det är mycket som händer och det är spännande som bara den att se vad dessa förändringar bjuder på för möjligheter. =) Hoppas det känns gött att vara på plats i Sveriges nedre regioner igen. Snart dyker även jag upp där i krokarna! =) Pöss

10:41 em  
Blogger Therese said...

Jaa, vi hade det hur bra som helst i Östersund! Att vi inte har tagit oss upp tidigare!

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home