onsdag, december 10, 2008

Stök...

Så var då den sista julklappen fixad och jag bara väntar på att få åka hem. Men innan jag får göra det så ska jag hinna med det sista här. Har fått ytterligare ett par timmar att jobba, ska på en inflyttningsfest och lite annat smått och gott. En viktig sak jag ska göra är att säga upp lägenheten, det är lite läskigt men också ganska spännande. Nu är det dags för nya saker, har ingen aning om vad men jag tror nog att jag ska få ordning på det hela även den här gången.
Tre kvällar nu under knappt två veckor har jag fått sms av min kära vän Daniel hemma i Östersund, inget konstigt i detta. Men han har då lyckats pricka in de mest sällsynta dagarna, de dagar då jag bakar. Han blev väldigt imponerad då jag även igår (för tredje gången i rad) svarade att jag bakat. Men jag såg mig tvungen att erkänna att det också är nästan de enda tre gångerna jag bakat på hela året. Igår var det pepparkaksbak som stod på schemat för vår tisdagsaktivitet. Vi trängdes runt samma bord och kavlade för fullt, jag som inte är så bra på det där med att plocka upp kakorna från bordet höll mig till enkla former. Som hjärtan, månar och cirklar. Andra vågade lite mer så både lejon och storsjöodjur fanns att hitta bland de färdiga kakorna.
Som jag nämnde tidigare så är packa en av sakerna jag har kvar att göra innan jag åker hem. Och jag inser redan nu att jag kommer ha mer packning än nånsin, dels för att jag varit så snäll i år så en hög av mina egna julklappar finns här som jag ska släpa med upp. Sen är det alla klappar som ska ges bort, mina kläder och en rygssäck med Eskils kläder. Jag tror att min kommande resa kan komma att sammanfattas som intressant och smått kaotisk. Men hem ska jag, och jag ska se till att få med mig allt också. Det ska gå!


1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du ser till att ha med dig lite rusbrus kanske det inte blir lika kaotisk resa som våran från Oslo för några jular sedan.. ;) Puss!

12:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home