lördag, oktober 18, 2008

Jobb, framtid å after work

Om jag får säga det själv så har jag vart lite dålig på uppdatering det senaste, men det händer ju som inget. Just nu är det mest jobb som gäller, vilket jag är mer än nöjd med. Varje dag som jag inte kan kalla mig arbetslös är bra. För det här med att få ett nytt jobb var ju lättare sagt än gjort. Och jag som är så bra, jag fattar inte vad det sitter i. Men under gårdagens fördrink inför after worken så planerades min framtid, nu är det bara att hålla tummarna för att det blir som bestämt. After Work ja, det var det som stod på schemat igår, inte för att jag jobbade just igår men jag har ju jobbat andra dagar så det borde vara en giltig anledning. Trevligt att umgås med folk jobbet utan att vara i scandickostymen.
Annars så håller jag ett vakande öga på min omtyckta ram, där det har börjat hända både det ena och det andra. Nu vet jag hur karln bor, hur mitt framtida slott ser ut och hur staden runtomkring ser ut. Om någon skulle se in genom fönstret så skulle de kanske få sig en funderare, jag å Petra (pensionären) står där i den spartanska hallen och kikar med stor koncentration på vad som komma skall i bildväg.
Ska dela med mig av det senaste bidraget bara jag kommer hem, jobbar och sliter (inte så värst mycket) just nu...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo, den där framtiden... Den är spännande må jag säga... och oviss... =) Puss på re!

3:52 em  
Anonymous Anonym said...

härligt å höra du! saknar dej! kram

11:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home