onsdag, september 10, 2008

Semester efter semestern...

Jag har kommit igång och jobba igen efter min lilla semester på dryga sex veckor. Jag jobbar så pass mycket så jag går runt men inte mer än att jag hinner vara ledig och vila upp mig där emellan. Så efter att ha slitit två dagar förra veckan så var det dags för lite välförtjänt semester. Så jag packade väskan, mötte upp daten på centralen i Stockholm och checkade sen in på ett Scandic. Personalpris är bra grejer... Fredagens program bestod av opera, Boheme, något som jag kan rekommendera starkt! Det var underbart bra, och med dagens teknik (textmaskin i taket) så fattade vi alla detaljer fast de sjöng på italienska. Efter det dracks det findrinkar på de fina ställena i Stockholmsnatten. Tack vare kontakter så blev det en pinsamt billig men lång kväll.
Lördagen spenderades till stor del på kaféet i Rosendals trädgård, det fanns fler planer för dagen men de regnade inne. Men eftersom vi var på semester så gjorde det absolut ingenting. Middag och ytterligare en drink eller två avslutade lördagen.
Sista dagen med semester tillbringades på naturhistoriska, bland annat såg vi en 3D film på Cosmonova, som resulterade i att jag blev illamående. Jädrans fiskar som simmade runt huvudet på mig hela tiden...! Trots det så var det en fantastisk semester med mysigt sällskap.
Denna vecka jobbar jag inte mindre än tre dagar! Vilket så klart innebär semester även denna helg, på fredag bär det av till Lund. Den här gången packar jag balklänningen...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad härligt att ni haft en mysig helg tillsammans i vår stora hufvudstad! =) Det är ni verkligen värda! Och i helgen blir du förstås balens drottning! Pöss

10:00 em  
Anonymous Anonym said...

å,va härligt de låter!! lycka till på balen! går nog fint även fast jag inte är där..;-) kram

11:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home