fredag, juni 06, 2008

School's out for summer...

...Och inte bara det, den är slut och out för alltid. Visserligen tog jag sommarlov rent mentalt för två veckor sen men nu kan jag säga det och vara helt ärlig. Det finns inget mer jag kan göra, jag har gjort mina tre år på högskolan, jag är utbildad och klar. Som jag och Petra konstaterade, vi har nu flyttat upp ett snäpp vad gäller samhällsklasser, vi är nu en del av eliten som det så vackert heter.
Tack å lov så slapp jag fira alldeles själv, jag, Petra, Emma å Emelie har spenderat kvällen ihop. Vi började med en middag på piren. God mat och en tjatig servitör/kypare eller vad han nu vill kalla sig förgyllde (?) vår tillvaro där. Och som sommarkvällen inbjöd till så avslutade vi lite otippat med att krypa in i en biosalong. En riktig tjejfilm senare sitter jag här och konstaterar att nu har jag sommarlov. (Hade jag sagt det redan?!?)