måndag, juni 02, 2008

Wonderful...

Skulle kunna börja även detta inlägg med att jag just kommit tillbaka till Jönköping efter en hel del händelser på annan ort. Är jag nånsin hemma numera?
Den här gången har en underbar vecka spenderats till stor del i Östersund men avslutats storslaget i Uppsala.
Anledningen till resan från början var dock mindre roligt. Ännu en begravning att gå på, men den blev så bra den kunde bli och det är ju bra i sig.
Resten av veckan har gått i lugnets tecken med en strålande sol som övervakat varje steg. Av veckans sju middagar har fem tillagats på grill, men ingen har använts två gånger. Har haft trevliga lunchdejter och en intensiv runda på stan.
När resan fortsatte till Uppsala så rivstartade vi med en bröllopskalas som kan sammanfattas med tolv timmar runt ett långbord på Wisteria Lane ( Ni som kan ert Desperate Housewives vet vad jag pratar om) Dock var detta något som var väldigt trevligt, även om jag inte framställde det så. Söndagen var som det bör den stora vilodagen som spenderades vid en kvarn och sedan avslutades den tro det eller ej med grillning innan Eskil och comany skulle dra söderut det igen och jag flyttade till Studentvägen och Kat over nat där all inclusive var ledordet. Och nu är jag som sagt tillbaka igen och ska skriva min sista tenta på torsdag. My God vad jag ska fira, med eller utan sällskap...