söndag, maj 04, 2008

Valborg...

Så har ännu ett Valborgsfirande lagts till handlingarna, och som vanligt var det ingen tvekan om att det skulle bli succé. Måste vara det oslagbara sällskapet som gör det hela... På de dagar som spenderades i Uppsala hanns det med en hel del med en hel del gammalt kärt folk. Checkade in på Holiday Roosen Inn på måndagen, ryktet om dess full service nådde fler så det var minst sagt fullbelagt där, vilket gjorde upplevelsen ännu trevligare. Tisdagen spenderades vid Fyrisåns kant, årets bondbränna kan ju jag stå för. Grillfest hos Julia och Tommy var på scehamt för kvällen, alltid lika roligt att träffa dom. En del galenskaper på dansgolvet på Norrlands nation hanns också med, allt detta innan Valborg ens startat. Men som den startade, med ett pop, då champangekorken flög i luften 8.30. Så i en kombination av vanlig frukost och champagne var vi igång. En kanon dag i ett lagom tempo, sista timmarna samlade vi vuxenpoäng med att dricka kaffe och sitta inne å surra istället för att sträva på i regnet. Tidigare under dagen hade det hunnits med champagnegalopp och en massa mysigt folk som samlades på en filt i parken. Sista dagen i Uppsala samlade vi ihop alla för mat nere vid Fyrisån, ett stort härligt gäng som ses alldeles för sällan. Men nu blickar vi framåt, mot sommaren och alla tokigheter som ska göras då...



3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken kanonvalborg det blev, trots allt. Och jag som tänkte rymma iväg för att gömma mig ifrån alla dessa tokigheter. Tur att jag inte gjorde det... Tänk vad jag hade missat!!! Som sagt, måste ju ha med sällskapet att göra! Jag längtar redan efter dig jenta mi! Bästa ro... Carro... ;) Puss

5:52 em  
Anonymous Anonym said...

håller me totalt!! vilken valborg! bästa borg? valborg;-) men att vi inte ses förrän i juli tycker jag är sämsta ört=törrt!! saknar dej redan! holiday roosen inn ekar tomt..puss

10:25 em  
Anonymous Anonym said...

fan vilken linslus man är... =) kat

12:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home