torsdag, april 24, 2008

Skola, sol och picknick...

Enligt en kär kollega på jobbet så är tydligen ett av mina mest frekventa uttryck "det är mycket nu", och sen hon påpekade detta så använder jag det i hennes närvaro i både tid och otid. Men just den här veckan kan jag säga det och verkligen mena det. Jag har en hel del skola att ta tag i, och jag måste ge mig själv en klapp på axeln för att jag verkligen gjort det också. Det är en strålande sol därute som pockar på uppmärksamhet, och får det, men där emellan så är det böckerna som gäller. Eller att sitta vid datorn å traggla på ett arbete om EU, som om inte det är komplicerat nog annars så ska detta vara på spanska.
Men den där tiden i solen, det är den som motiverar till att plugga effektivt tiden jag håller mig inne.
Har hunnit med två picknickar(?) med tjejerna i veckan. Har varit riktigt mysigt att umgås utan stress eller annat på gång. Har mest legat på en varsinn filt, surrat strunt och beklagat oss över värmen eller kylan som kommer med vindarna ibland. Idag slog vi dock på stort och köpte grillar och fixade oss en riktigt trevlig lunch.
Och nu är det en dag till med plugg innan jag tar helg, ska hinna med en utgång, spränga min första mil nånsin och vad mer som kan tänkas hända här. Sen bär det äntligen av till Uppsala för välförtjänt firande med mina änglar där. Första gången sen jul som vi träffas så många så det är ju på tiden. Men som sammanfattning, det är mycket nu...




2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Här har du en av dina änglar som längtar toookmycket efter dig! Ska bli huuur grymt som helst att få hallaballoa med dig under några intensiva dagar! =) Puss på re!

9:21 em  
Anonymous Anonym said...

snart kommer du!! allt är förberett in i minsta detalj!! puss

10:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home