onsdag, maj 07, 2008

Dagen då verkligheten smög sig fram...

Den här veckan kan man säga att verkligheten kommit ikapp mig, jag har insett att jag snart tar min examen. Vilket oundvikligen leder till att jag inte har nåt planerat för resten av livet (tack och lov). Men jag kanske borde börja ta mig en funderare så att jag har nåt att pyssla med åtminstone i höst. Jobba timmar på Scandic är ju ett alternativ men inget man blir rik på, och fram för allt inget som det behövs tre års högskoleutbildning för att klara av.
Det sägs att erkänna att man har problem är ett steg i rätt riktning, och det är väl ungefär där jag är nu. Så nästa steg är kanske att arbeta fram en plan för hur jag ska gå till väga. Och om det finns någon som vill skriva mitt personliga brev så är ni varmt välkomna med bidrag. Jag vill dock inte ha nåt tjafs om många bollar i luften, tycker om att arbeta med människor och så vidare...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

När jag tänker på Carro tänker jag:
1. Glad
2. Social
3. Gör automatiskt en fjäder av en höna.

Det där tredje verkar verkligen ske reflexmässigt. Ibland funderar jag på om begreppet problem ens finns i din värld! De är som att "oj hoppsan här va en tokig sitation! hepp hepp fix fix skratt skratt - klart å jäkligt bra! Moving on! skratt!". Jag hoppas du förstår mej. För vanliga människor är de mer "Aj fan, de här ser inte bra ut. Vilket jäkla problem...Hmmm å hur ska vi lösa de här då?! tänk tänk tänk stress stress stress tänk tänk nervous breakdown fix fix panik - jaja de blev väl bra, eller?! tänk tänk..." Om du inte förstår mej så jobbar jag på en bild som kanske kan förklara bättre!

2:41 em  
Anonymous Anonym said...

Måste bara förtydliga att jag inte menar att du inte tänker - de e ju klart att du gör de, bara mycket snabbare än folk i allmänhet!

2:43 em  
Anonymous Anonym said...

Jajjemen och där hade Ella fixat ett utkast till ditt personliga brev! =) En annan sak som jag vill att du ska ta med är: "Jag är jäkligt snygg och trollar gärna fram äventyr späckade med galenskap...!" För det kan jag intyga att du är duktig på!

5:53 em  
Anonymous Anonym said...

tycker vi har utarbetat en finfin plan redan! tjejmilen å skidskytte, va mer behövs planeras? klart som korvspad! annars tycker jag du kör på ellas brev! en utomordentlig teammember kan du också skriva på cv:t! de rer sej! i januari joinar jag dej i ångestträsket... då behöver jag me ett personlingt brev..puss

6:07 em  
Anonymous Anonym said...

jag har en annan idé. istället för att skriva brev. starta eget. "terese alshammar sommarland" där kan du jobba, sitta sola å skriva fejkautografer?! ta daaa!! jag kan sköta karusellerna!!

8:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home