onsdag, mars 26, 2008

Påsklov...

Så har jag lagt ännu ett påsklov till handlingarna. Om jag tänker efter så är det nog det sista påslovet jag haft, det är ju bara som skolbarn man har lov och jag är ju snart klar med det...
Hur som helst så har det varit en kanonpåsk! Vädret har varit på topp i stort sett alla dagar och aktiviteterna har duggat tätt. Har hunnit med både en och två fikatillfällen med Ejan, och fram för allt hann vi med en massa struntprat. Jag har för första gången på väldigt många år provat mig på att åka utförs, och ska det göras så ska det ju göras ordentligt, så jag slog till på backarna i Åre. Men tack vare en tålmodig skidlärare och avsaknad av vett så gick det alldeles utmärkt. Återkommer med bildbevis från detta äventyr när jag fått dem i min ägo...
På påskafton så bar det traditionsenligt iväg till Blåkulla, som det här året låg närmare än väntat, Pumpmakargränd.
Annars så var det allmänt uteliv som gällde, med täckbyxor och mössa i högsta beredskap. Och vi var inte ensamma om att komma på att en sån dag spenderas i Badhusparken, det blev lugnare att spendera den i Nor. Egentligen så tror jag att hela detta lov sammanfattas som allra bäst i bilder...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh, så söta påskkärringar;-) synd att vi missade varann i påsk! men de e ju snart sommar å då ser jag framemot en massa galna upptåg me dej vännen!! puss

10:15 em  
Anonymous Anonym said...

hahaha! du ser lite skraj ut carro - inte undra på me tanke på att påskkärringen längst till vänster har en något aggresiv framtoning... För övrigt tycker jag att Danne verkar gå in för rollen och den klär honom verkligen! Du verkar ju haft en bra påsk iallafall, synd bara att den inte klaffade med min... Men vi kanske kan stämma träff nånstans i mitten av Sverige framöver? Uppsala kanske?! :) Kraaaam!!!

10:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home