lördag, januari 26, 2008

After Work och dagen efter...

Var på after work igår, ett helt klart underskattat nöje som vi gör alldeles för sällan i den här stan. Blev några färre än vi räknade med från början, men det var fullt tillräckligt för att få en trevlig kväll. En stark skara på fyra personer traskade sedan mot kapellgatan där det vankades drinkar och på spåret blandat med let's dance, snacka om högkvalitativ underhållning. Det är såna saker som behövs nu när det bara är regn, regn och regn här (visserligen blandat med snö idag men ändå...) Hade en riktigt mörk dag här i veckan, regnet öste ner ute och när jag avslutat ett samtal på mobilen ser jag att det regnar även över landskapet som syns i displayen på den. Det där med teknik är inte alltid uppmuntrande...
Har kommit igång lite smått med de kurser som ska läsas i vår, tack och lov gick spanskan bättre än väntat. Även om jag har noll i eget ordförråd så begrep jag allt vad läraren sa, alltid något. Men det kanske är därför jag går kursen, för att lära mig det jag inte kan.
Nu ska jag ta och va lite hemmafru, stryka en skjorta och diska innan det bär iväg på jobb. Och så ska jag drömma mig hem mot VM och bättre vinterväder...