onsdag, februari 06, 2008

Diva i olika former...

Nu är det verkligen gjort, det som i oktober såg ut att vara en uppgift utan ände är nu avslutad. Uppsatsen har gått i tryck och står nu och samlar damm i bokhyllan, precis som den ska göra. Inga fler ändringar ska göras, eller kan göras för den delen. Det enda som återstår är att få upp den på DIVA, vilket i och för sig verkar vara ett projekt i sig. Detta tror jag ska firas lite extra på årets första schlagerkalas, jag hoppas och tror att min kompanjon har samma uppfattning om detta. För jag tror att vi är ganska nöjda med vad vi åstadkommit, även om det kommer att dröja innan produktplacering kan vara intressant igen.
Chockade en av mina anländande gäster på hotellet igår genom att säga: Hej du kommer från Fanbyn va? när han skulle checka in. Hans svar va: VA?!? Känner du mig? Kontrade med: Nej men jag känner Annika... Det är en liten värld vi bor i.
Fick också kommentaren (från en helt annan gäst): Fy sjutton vad du var lik Therese Alshammar, funderade på om jag skulle be om en autograf. Jaha, du har hört det förut? - Ja, så pass att kockarna här på hotellet kallar mig för Alshammar, de ropar det till mig på stan. Härligt det ska bli med OS igen...