måndag, december 03, 2007

Kontraster...

Sitter och väntar på att verkligheten ska komma ikapp mig igen. Den riktiga verkligheten som jag tagit paus ifrån ett par dagar eftersom jag varit hemma i norrland ett tag. Även om det var den tristaste anledningen att åka hem, begravningar är oftast det, så var det ändå värt varenda sekund. Det är tråkigt att träffa alla under såna omständigheter så skulle jag ändå för allt i världen inte velat missa det. Men det var en fin stund med kända och okända människor som alla hade en gemensam nämnare, min lilla farmor.
Passade på att vara hemma några dagar extra också, när jag ändå tagit mig så långt. Hann som vanligt med både det ena och det andra. Ett otaligt antal fikastunder på stan med olika sällskap, god mat hos föräldrar, girltalk och rödvin, samt skavfötters med en av de bästa... Mest av allt fick vi känna på hur en vinter känns och ska vara (man kan kanska räkna bort snålblåsten i och för sig) med massa snö och alldeles lagom många minusgrader, här i Jönköping är det istället massa plusgrader och regn. Som om att regn skulle vara nåt nytt. Kanske att en utförsäljning av snö skulle passa bättre här än i Ås...
Nu ska det dock skrivas än mer uppsats, som saknar allt vad underlag heter. Men med lite fantasi ska vi nog få det här att gå ihop också...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

min tåsnuserska! var härligt att få inhysa dej på kat over natt. underbart är kort! räknar sakta men säkert ner tills nästa gång vi ses!!

10:54 em  
Anonymous Anonym said...

jag saknar dej min kara!!! skont att du hade det bra hemma i oset, det var du vard! : )

8:17 em  
Anonymous Anonym said...

skönt att höra att du haft de fint hemmavid! längtar hem jag me... snart är de dags ;-) saknar dej! kram

10:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home