lördag, januari 20, 2007

Vinter!?!

Det börjar närma sig slutet av januari och det är nu som den där längtan efter sommar och sol brukar vara som störst, mörkret och kallgraderna brukar ha funnits alldeles för länge. Men inte i år inte, nej då, första snön faller här just nu. I alla fall första snön jag sett i Jönköping i år, missade den som kom en dag i oktober. Märkligt... Men trots avsaknaden av tidigare snö så känns sol och värme rätt lockande, en vecka eller två på en paradisö skulle jag kunna tänka mig. Men för att genomföra det behövs pengar, alltså måste jag jobba. Så jag drar till jobbet istället, nu snart, och ska ta hand om hundratals postanställda som ska spela bowling och fotboll i helgen, med största möjliga fokus på att hitta botten i ölburken. För som någon sa igår, posten är ju ändå alltid posten...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ska vi dra nu elle?? Säg bara till så packar jag resväskan, alltid redo för varmare breddgrader..;)

8:56 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, posten är ju alltid posten... Det (förmodade) stora intaget av alkohol berode inte på firadet av ett fantastiskt stimulerade arbete kan jag nästan lova! Mvh, Eders vördnade nåd konung Erik av Danmark, nu mer även postanställd.

10:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home