lördag, november 26, 2005

Varför jag?

Igår satt vi några stycken och pratade en del strunt som händer oss med jämna mellanrum, jag hade just berättat om en märklig människa som jag stött på (hemma i min lägenhet). Då slog det mig, jag har stött på lite väl många märkliga människor sen jag kom till Jönköping, är det nån som ska testa mig, se hur mycket jag kan ta innan jag skriker: Var är kameran? Det har vart nära en del gånger men jag har tyglat mig. Trots att jag blivit mött av: en alkis som pratade en massa galenskaper om posten, han var dock inte i klass med han som kom vinlgandes på cykel och sjöng, We are the fyllos of the world. Det här kan ju kanske hända vem som helst men jag har dessutom en regning morgon blivit påhoppad av nån som ville ha mitt paraply, då svaret blev nej tyckte han att vi kunde ju dela i alla fall. Icke sa jag och skyndade mig mot skolan. Men det som ändå tar priset var killen (uppenbart tyckte jag) som kom fram och frågade om han såg ut som en kille eller tjej, han ville hemskt gärna vara en tjej ju... Vad är detta? Vad är det jag utstrålar på den korta vägen till och från skolan? Vem är det som mig vill skämta aprilo?

3 Comments:

Blogger Therese said...

Hahaha, det är verkligen bara dig det händer. Jag är liite avis, men det är ju trevligt att få ta del av dina äventyr :D Undra vad du springer på härnäst..

12:53 em  
Anonymous Anonym said...

Är det inte dags att komma hem till Jämtland nu? Här är alla som folk.

9:09 em  
Blogger Jonatan said...

välkommen till jkpg.. ;)

10:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home