tisdag, oktober 11, 2005

Saknar P3


Efter att i ett helt år ha sprungit runt som en galning på ett hotell och bäddat sängar och skrubbat alla skrymslen och vrår lär man sig att hitta sina höjdpunkter ändå på dagarna. Jag hittade i stort sett alla mina höjdpunkter med hjälp av P3. Det första som hände varje gång jag kom in i ett nytt rum var att knäppa igång radion, sen kunde man hoppa runt där i takt till musiken eller känna sig allmänt fånig då man skrattat högt för sig själv. Men det är tyvärr inget som händer längre, jag kan ju inte direkt lyssna på radio på föreläsningarna och då jag är hemma gör jag alldeles för mycket annat för att jag ska ta till mig vad som pratas. Och det ger mig dåligt samvete för jag vet hur mycket bra jag missar, även studentlivet har sina baksidor med andra ord.

1 Comments:

Blogger Frida said...

Men en till som är p3 beronde! Vad trevligt, jag har i flera år haft på p3 hela dagarna. Men så var jag Au-pair i Schweiz i ett år och då fick jag verkligen abstinens. Fatta ifl jag blev glad när min kompis kom med ett kassettband med p3-prat och musik! Jag var så lycklig! Det jobbiga är att folk inte förstår hur man kan tycka om en radiokanal så mycket...=)

1:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home