söndag, oktober 02, 2005

Ny plats med gamla människor

Har haft en härlig helg med en av mina bästa vänner (Ellinor) från hemma här. Lite märkligt blir det då man blandar gammalt med nytt. Samma galenskaper som alltid men i en miljö som man inte är riktigt van vid. Men det är väl så det ska va med att flytta iväg och se sig omkring, för om ett par år är det väl Jönköping som är hemma medan Östersund är platsen där man möter alla från det som var då. Och det är just det som jag tycker känns så konstigt, förmodligen är det sista gången som jag bott i samma stad som alla jag tycker så himla mycket om där uppe i norr, medan det här bara är början. Så vad vi än hittar på i framtiden kommer det att vara på okänd mark för åtminstone någon av oss. För även om jag kanske återvänder till Östersund så är det ju garanterat någon som inte kommer att göra det. Men så är det väl också det som kallas livet...